Povezani e-mail nalozi u Live@Edu servisu

U okviru akcije MPIN i Microsoft-a, sve škole u Crnoj Gori nedavno su dobile potpuno besplatne e-mail naloge za nastavnike i učenike.

O prednostima Microsoft Live@Edu servisa, multifunkcionalne usluge posebno prilagođene obrazovnim institucijama već je pisano. Skup alata i opcije koje se nude u okviru ove usluge trenutno predstavljaju najkvalitetniji servis ove vrste. Međutim, veliku prepreku za prelazak na  većina korisnika koji aktivno koriste e-mail već imaju svoje naloge kod raznih provajdera. U mnogim slučajevima, paralelno se koriste dva, tri, pa i više različitih e-mail naloga. To konkretno znači da korisnik mora svakodnevno posjetiti nekoliko različitih e-mail servisa, provjeriti poštu, odgovoriti na primljene poruke ili napisati nove. U tom slučaju, aktiviranje još jednog e-mail naloga u prvi mah djeluje kao dodatno opterećenje, bez obzira na prednosti koje nudi.

Svjesni ove situacije i mogućih implikacija, u kompaniji Microsoft su svim korisnicima Live@Edu usluge ponudili efikasno rješenje, koje na najbolji način prevazilazi problem paralelne upotrebe više e-mail naloga. Korisniku je omogućeno da brzo i jednostavno poveže sve svoje e-mail naloge sa Live@Edu nalogom, i da iz njega pregleda, prima i šalje poruke sa svih drugih naloga.

Povezani nalozi

Sa novim Live@Edu outlook Live nalogom moguće je istovremeno povezati do pet e-mail naloga različitih firmi. Nakon povezivanja, moguće je čitati, slati i primati poruke sa svih naloga na jednom mjestu, direktno iz Outlook Live prozora, bez potrebe da se drugim nalozima pristupa odvojeno.

Ova usluga podržava sve najveće E-mail naloge(Yahoo, Gmail, Hotmail), kao i sve druge koji omogućavaju POP ili IMAP pristup. U Crnoj Gori najviše korisnika interneta koristi T-com e-mail naloge, koje je takođe moguće povezati sa Live@Edu uslugom.

Nakon dodavanja svih željenih e-mail naloga, upotreba servisa je veoma jednostavna. U prijemnom sandučetu (inbox) aplikacije Outlook Live, prikazane su sve poruke koje stižu vaše naloge. Kada odgovaramo na određenu poruku, sistem automatski odgovor šalje sa e-mail naloga na koji je poruka stigla, tako da osobe sa kojima komuniciramo ne primjećuju bilo kakvu promjenu.

Kada kreiramo novu E-mail poruku, prije slanja sa padajuće liste možemo odabrati sa koje adrese želimo da je pošaljemo.

Ukoliko primamo veliki broj e-mail poruka sa više naloga, prijemno sanduče je moguće prilagoditi tako da poruke sa određenog naloga automatski budu smještene u poseban folder. Live@Edu nudi i brojne druge opcije, poput proslijeđivanja poruka, kreiranja pravila za postupanje sa određenom poštom i sl.

Postupak povezivanja naloga

Da bismo aktivirali Povezane naloge, potrebno je da u okviru svog Live@Edu naloga odemo u Opcije, i u okviru kartice Nalog konfigurišemo opciju Povezani nalozi

1. Klikom na Novo pokrećemo proces povezivanja.

2. U prozoru koji se pojavi potrebno je unijeti e-mail adresu naloga koji želimo da povežemo, kao i ispravnu lozinku za taj nalog.

3. Nakon potvrde, proces je završen. Ukoliko povezujemo T-com nalog, na njega je poslata e-mail poruka u kojoj se nalazi link za autentifikaciju. Sad je potrebno ulogovati se na nalog koji želimo da povežemo, i kao mjeru sigurnosti, kliknuti na link za potvrdu.

4. Ukoliko želimo, sada možemo podesiti detalje vezane za povezani nalog, klikom na polje Detalji. Ovdje je moguće podesiti ime koje će biti vidljivo primaocima, korisničko ime, lozinku, kao i napredna podešavanja servera.

5. Nakon povratka u prijemno sanduče, u njemu sad vidimo poruke primljene sa svih povezanih naloga, a kada kreiramo novu poruku, imamo izbor naloga koji želimo da koristimo.

Napomene

Kada sa našim Live@Edu nalogom povezujemo nalog sa POP3 protokolom, podrazumijevano je da sve poruke ostanu u originalnom prijemnom sandučetu tog naloga, a da budu proslijeđene u naše Live@Edu sanduče. Međutim, pojedini E-mail servisi neće čuvati poruke u svom sandučetu nakon proslijeđivanja ako to ne omogućimo u podešavanjima.

Ako paralelno sa našim Live@Edu nalogom koristimo Hotmail nalog, važno je znati da je potrebno da se direktno prijavimo na njega jednom u 120 dana, da ne bi bio suspendovan zbog neaktivnosti.

Ukoliko u budućnosti promijenimo lozinku na nekom od povezanih naloga, potrebno je da je izmjenimo i u podešavanjima, klikom na polje Detalji.

***

Opcija Povezani nalozi predstavlja jednu od najkorisnijih mogućnosti Live@Edu naloga. Konfigurisanje je veoma lako i brzo, a povezane naloge koristimo isto kao i osnovni Live@edu nalog. Ovim dobijamo potpun pregled pristiglih e-mail poruka, a u isto vrijeme imamo mogućnost korišćenja svih ostalih mogućnosti Live@edu servisa. I pored nesumnjivog kvaliteta ove usluge koja je potpuno besplatna za sve obrazovne insttirucije, početkom 2011. godine očekuje nas velika novost – servis Live@Edu postaje Office 365 for education sa mnoštvom novih mogućnosti!

Ovaj unos je objavljen pod Peti broj. Zabeležite stalnu vezu.

Jedno reagovanje na Povezani e-mail nalozi u Live@Edu servisu

  1. Milica kaže:

    zašto kod mene u okviru „Opcije“ nema kartica „Nalog“? Zbog toga nisam mogla povezati druge korisničke naloge. Šta da uradim?

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s